مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار موسسه ، لطفا شماره همراه خودرا ثبت نمایید

مقالات برتر

آرشیو مطالب برتر

بیشتر بدانیم

تالار گفتگو

قسمت دوم آسانسور بعدی ممکن است زندگی شما را تغییر دهد

9) ارتباط موضوع خود با USP را حفظ کنید.

وجه تمایز خود را به‌طور کامل مشخص کنید و ارتباط با USP (پیشنهاد فروش منحصربه‌فرد) خود را مشخص کنید.

10) با سوال پرسیدن طرف مقابل را درگیر کنید.

بعد از ارائه USP خود باید فرد را با سوال‌های باز (سوال‌های که نیازمند جواب کامل است و نمی‌توان با بله و خیر به آنان پاسخ داد) درگیر نگه دارید تا گفت‌وگو ادامه داشته باشد.

11) مجبور کنید اهمیت دهند.

مردم می‌توانند مهربان، عاشق‌پیشه، خیرخواه باشند، اما معمولا در مواجهه با یک غریبه در چنین موقعیتی جبهه می‌گیرند و خواهند پرسید «در نهایت چطور می‌تونی به من کمک کنی؟» در کنار پاسخ شفاف به این سوال توضیح دهید که محصول یا خدمات شرکت چگونه بهترین راه رفع مشکل وی است و در صورت امکان تاثیر استفاده از این محصول روی جامعه را تشریح کند.

12)  برای سوال‌های احتمالی آماده باشید.

کاملا بدیهی است که اگر پاسخ به سوالی را نمی‌دانید، سعی نکنید با مغالطه و سفسطه یا با عوض کردن موضوع از زیر جواب دادن به آن شانه خالی کنید. اینکار نتیجه‌ای جز القای حس بی‌اعتمادی نخواهد داشت. در مقابل سعی کنید تمام سوال‌های احتمالی مخاطب را پیش‌بینی کنید و جواب مناسب آن را بیابید.

13) جمع‌بندی داشته باشید.

یک جمع‌بندی مناسب و شامل تمام جزئیات آخرین راه شما برای ماندگاری در ذهن مخاطب است.

14) دروغ نگویید و همه چیز را هم نگویید.

هیچ قراردادی به علت عدم افشای تمام اطلاعات در اولین جلسه ارائه منحل نشده است. توجه داشته باشید راز و رمز یک شرکت یکی از مهم‌ترین نقاط ضعف یا قوت یک شرکت است پس در حفظ آن تلاش کنید.

15) فراخوانی به اقدام داشته باشید.

شما به‌دلیل هدف خود اقدام به این نطق آسانسوری کرده‌اید؛ درست است؟ مهم نیست درخواست استخدام داشته باشید یا افزایش سرمایه یا هماهنگی جلسه حضوری؛ به هر حال نیاز است حتما و به‌صورت کاملا شفاف درخواست خود را مطرح و راه برآورده کردن آن را نیز مشخص کنید.

20) تمرین کنید.

مثل هر چیز دیگری تمرین نتیجه را عالی خواهد کرد. اگر تمرین نکنید ممکن است سریع صحبت کنید، غیر طبیعی رفتار کنید و پارامترهای مختلف و اولویت آن را فراموش کنید.

سعی کنید حتما برای افراد مختلف ارائه دهید و نظریات آنان را لحاظ کنید.

21) فراموش نکنید.

تکرار و تمرین مسلما در به خاطر سپاری روند و جزئیات نطق آسانسوری مهم است اما کمرنگ‌ترین جوهرها از قوی‌ترین حافظه‌ها قابل اعتمادتر است؛ پس حتما چک لیستی از جزئیات بر اساس اولویت طرح موضوع به همراه داشته باشید.

21) زبان بدن مناسب خود را بیابید.

برای اینکه بتوانید اعتماد طرف مقابل را جذب کنید باید حرکات بدن و صورتی متناسب با مفهوم کلمات و جملات خود نشان دهید در غیر این صورت بدون آنکه شخص دلیل قابل ارائه‌ای داشته باشد نسبت به صحبت‌های شما جبهه می‌گیرد؛ لذا حتما به کمک آینه، فیلم‌برداری یا دیگران حرکات اضافی یا متضاد خود را رفع کنید.

22) اطلاعات و مراحل ارائه خود را همیشه مورد به‌روزرسانی و تجدید نظر قرار دهید.

ارائه آماری منسوخ شده یا اشتباه نه تنها تمام زحمات شما را برای جذب فرد موردنظر زیر سوال خواهد برد بلکه حس مواجهه با دروغ و بی‌اعتمادی را در فرد تشکیل خواهد داد که موجبات هرگونه تلاش مجدد برای جذب دوباره فرد را با ناکامی مواجه خواهد کرد.

بین 150 تا 225 کلمه بنویسید.

برای بررسی دقیق، ارائه خود را بنویسید و آن را با صدای بلند بخوانید.

21) برای نگارش نامه آسانسوری (Email elevator pitch) نیز می‌توانید از این تاکتیک‌ها استفاده کنید.

این متن آماده شده را بخوانید و توجه داشته باشید نباید بیشتر از 30 ثانیه به طول انجامد در غیر این صورت ریسک از دست دادن توجه یا تمرکز حواس مخاطب را متحمل خواهید شد و با این وجود همچنان سعی کنید تمام چیزهایی که اولویت ارائه در اولین گپ و گفت را ندارند، حذف کنید. فراموش نکنید ارائه شما باید قانع‌کننده و چالش‌برانگیز و در عین حال کوتاه باشد.

22) کارت ویزیت به همراه داشته باشید.

کاملا ضروری است که کارت ویزیت خود یا شرکت یا حتی کاتولوگ نمونه محصول را به همراه داشته باشید.

ذکر اهمیت آنچه گفته شد در کنار توجه مصرانه برترین دانشگاه‌های دنیا در برگزاری مسابقات سخنرانی چون هاروارد، استنفورد و ام‌آی‌تی و نیز استقبال کم‌نظیر از مسابقه سخنرانی دانشگاه شریف، دبیرخانه مسابقه را بر آن داشت تا با برگزاری دور جدیدی از این رویداد، نسبت به ترویج این مهم اقدام کند.

پاسخ دهید


خانه اصفهان چهار راه بنفشه شمالی - جنب بانک شهر ساختمان مهدی - طبقه دوم واحد205
info@daghightarh.ir

031-34206089

تمامی حقوق متعلق به مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان می باشد
ساخت سایت : عصر آسیا مجریطراحی سایت در اصفهان