مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار موسسه ، لطفا شماره همراه خودرا ثبت نمایید

مقالات برتر

آرشیو مطالب برتر

بیشتر بدانیم

تالار گفتگو

قسمت دوم- مسیر ثروتمندی

ادامه مسیر مرحله اول

خودشناسی مقدمه ای برای ثروتمندی

اگر از شرایط فعلیتان راضی هستید و یا پرداخت  بهای ثروتمندی را برای خود دشوار می بینید و یا توان و انگیزه خود را برای طی مسیر کافی نمی دانید گام نهادن در این مسیر را به شما توصیه نمی کنیم ولی اگر از شرایط فعلی زندگیتان راضی نیستید و یا می خواهید مسیر زندگیتان را تغییر دهید و موفق و ثروتمند شوید ، تردید را کنار بگذارید و با قدرت و دقت با ما در مسیر ثروتمندی همراه شوید.

من در مورد مسیر ثروتمندی مطالعات خود را در کنار تجربیات خود قرار دادم و به این نتیجه رسیدم که پیش نیاز موفقیت و ثروتمندی “خودشناسی” است. بدون خودشناسی و آگاهی از نقاط قوت و ضعف خود نمی توان برنامه ای برای رشد و توسعه شخصی تدوین کرد. شناخت خصوصیات و مهارتها و نقاط قوت و ضعف  به شما کمک می کند که مسیر خود را بهتر و با آگاهی بیشتری ترسیم کنید و امکان موفقیت خود را در طی مسیر بیشتر کنید .

با شناخت خود، شما می توانید باورهای محدود کننده خود را شناسائی کرده و با تغییر تدریجی این باورها ، مسیری جدید و متفاوت با گذشته خود ترسیم کنید و در ادامه با تغییر در باورها یتان  ،   مهارتهائی متناسب با تیپ شخصیتی و توانمندیهای روحیتان را به دست آورید .

شما از هر طریقی که می دانید می توانید نسبت به ابعاد و توانمندیها و کاستیهای روحی خود شناخت پیدا کنید و اگر راهی برای شناخت خود نمی شناسید ما به شما پیشنهاد می کنیم در برنامه هائی که به این منظور در سایت قرار خواهند گرفت شرکت کنید.این برنامه ها ، متشکل از آزمونهای علمی و اثبات شده ای است که در بسیاری از مراکز علمی و تجربی و حتی انتخاب منابع انسانی متناسب با نیاز شغلی در کسب و کارهای بزرگ مورد استفاده قرار می گیرند.

آیا همه می توانند ثروتمند شوند؟

آیا تاکنون یک فرد موفق یا ثروتمند را دیده اید؟ حتما پاسختان مثبت است. آیا از لحاظ ظاهری، آنها تفاوتی با دیگر افراد جامعه دارند یا اینکه مانند همه افراد آنها نیز دارای دست و پا و گوش و چشم و… هستد؟ بدیهی است که اجزاء بدن آنها مانند بقیه انسانها است . پس چرا تعداد معدودی از افراد هر جامعه ثروتمند می شوند و اکثریت هر جامعه در شرایطی متوسط و پائین تر از متوسط زندگی می کنند؟

حتما این سئوال را از خود پرسیده اید. اگر بخواهم به این سئوال در یک جمله جواب دهم به شما خواهم گفت تفاوت بین ثروتمندان و دیگران در نوع نگرشها و باورهای ذهنی آنهاست.  بسیاری از افراد ثروتمندان را انسانهائی می دانند که با استفاده از رانتهای سیاسی و اقتصادی، پا گذاشتن بر روی حق دیگران و استثمار آنها، دسترسی به ارثیه هنگفت و توسل به کارهای خلاف و…  ثروتمند شده اند.

اینکه برخی از ثروتمندان از این طریق ثروتمند شده اند را انکار نمی کنم ولی همه ثروتمندان این گونه نیستند. من معتقدم اکثر ثروتمندان با استفاده از تلاش و پشتکار و زحمت و نبوغ و پرورش استعدادهایشان به ثروت رسیده اند. طی آماری که نشریه فوربس از ثروتمندان دنیا منتشر کرد بیش از ۷۵ درصد از مولتی ثروتمندان دنیا از یک زندگی فقیرانه و بدلیل نبوغ و تلاش و پشتکار و پیمودن صحیح مسیر ثروتمندی ثروتمند شده اند.ما باور داریم ثروتمند شدن از مسیری غیر از مسیر سلامت هرگز نمی تواند یک شرایط پایدار و زندگی لذت بخش را برای کسی به ارمغان بیاورد.مسیر ثروتمندی مد نظر ما نیز رشد انسانها در مسیر درست و انسانی است.

پس بهتر است قضاوت و ارزش گذاری بر روی رفتارها و سبک زندگی افراد را کنار بگذاریم و در مسیر ثروتمندی حرکت کنیم.

آیا فکر می کنید زندگی باید آسان باشد و همه نیازهای هر فرد به راحتی باید در دسترس باشند؟ به شما می گویم  کسانی که ثروتمند شده اند هرگز چنین نگرشی ندارند.تنها افراد تنبل چنین نگرشی به زندگی دارند و به همین دلیل هیچ وقت ثروتمند نمی شوند.

کسانی که موفق و ثروتمند می شوند بهای موفقیتشان را پرداخته اند و می پردازند. در وجود همه انسانها نبوغ و استعداد های منحصر به فردی وجود دارد.ثروتمندان با شناختی که از خود دارند این استعدادها و نبوغ را شناسائی می کنند و آنها را در وجود خود پرورش می دهند.پرورش این استعدادها بهای ثروتمند شدن آنها است. در دنیا افراد باهوش و نابغه زیادی هستند که  انسانهائی موفق و یا ثروتمند نیستند.دلیل این مسئله نیز بیشتر ناشی از عدم شناخت نبوغ و استعدادها و نقاط قوت و ضعفشان است .بنابراین وقتی با چالشهائی در مسیر زندگیشان مواجه می شوند  واکنشهایشان باعث دور شدن آنها از مسیر موفقیت و ثروتمندی می شوند.آنها نمی دانند چرا و چگونه باید بهای موفقیتشان را پرداخت کنند.

اگرافراد شناخت و آگاهی صحیحی  از خود داشته باشند و نسبت به  پرورش استعدادهایشان اقدام کنند دلیلی برای ثروتمند نشدنشان وجود ندارد. به عبارت دیگر همه افراد می توانند ثروتمند شوند به شرطی که بهای آن را پرداخت کنند.

آنچه گفته شد مقدمه ای برای آگاهی شما از مسیر ثروتمندی بود. من معتقدم مسیر ثروتمندی اصولی دارد که تخطی از هر کدام از آنها می تواند منجر به شکست در طی مسیر ثروتمندی خواهد شد. قبل از اینکه به اصول این مسیر بپردازم لازم می دانم  نکته ای را برای شما روشن کنم  و بعد به اصول مسیر ثروتمندی بپردازم.

موفقیت در مسیر ثروتمندی تضمینی نیست ، ما  نمی توانیم موفقیت شما را تضمین کنیم  چرا که همه چیز در اختیار شماست.این شمائید که باید تصمیم بگیرید وقت، انرژی و توانتان را چگونه و در چه راهی صرف کنید. این شمائید که باید بهای مسیر ثروتمندی را بپردازید و این شمائید که باید بر ترسهایتان غلبه کنید و با آگاهی و شناخت کافی نسبت به خود و مسیرتان حرکت کنید.پس اصول مسیر ثروتمندی را همواره به خاطر داشته باشید و با ما در این مسیر حرکت کنید.

اصول مسیر ثروتمندی

۱- موفقیت و ثروتمندی یک فرمول مشخصی ندارد که ارائه شود و همه بتوانند با آن فرمول ثروتمند شوند.فرمول ثروت برای هر فرد متناسب با تیپ شخصیتی ، میزان هوشمندی ، تلاش ، پشتکار ، مداومت و… متفاوت است.

2- در مسیر ثروتمندی مسئولیت زندگی خود را بطور کامل بپذیرید.آنچه باعث شده شما امروز در شرایطی باشید که از آن راضی نیستید بعهده خودتان بوده و بعد از این نیز بعهده خودتان خواهد بود.پس مسئولیت آنچه را که اکنون هستید و آچه که در آینده خواهید بود را بپذیرید.

۳- شرایط فعلی شما تابع یادگیریها ، آگاهیها ، واکنشها ، باورها و مهارتهای شما بوده است پس برای تغییر در زندگیتان باید متفاوت با آنچه تا امروز می اندیشیده اید و رفتار می کرده اید تغییر کنید.

۴- مسیر ثروتمندی مسیری  متفاوت با مسیری که تاکنون در آن حرکت می کردید می باشد.این تغییر مسیر باید با تغییر باورها ، ذهنیتها و نگرشهای شما اتفاق بیفتد .بعبارت دیگر باورها و عاداتی را که شما سالها با آن زندگی کرده اید را باید بتدریج با باورها و عادات جدیدی جایگزین کنید .این تغییر نیازمند زمان است .نگرشها ، باورها و عادات شما بسیار تدریجی تغییر می کنند بنابراین از تغییر نکردن وضعیتتان در کوتاه مدت دلسرد نشوید و صبور باشید.

۵- در اجرای برنامه ها و تمرینهائی  که به شما داده می شود زمان بندی داده شده را به دقت رعایت کنید.تعلیقها و تمرکزهای برنامه ریزی شده موجب درک بیشتر شرایط جدید شود.

۶- حرکت در مسیر ثروتمندی هیچ محدودیتی از لحاظ سن ، جنسیت ، تجربه ، تحصیلات ، فرهنگ و وضعیت مالی ندارد.پس خودتان را محدود نکنید و سعی کنید تمرکز خود را بر روی آنچه مطرح می شود بگذارید.

۷- برای استفاده حداکثری از خود ، خود را خوب بشناسید. شناخت تیپ شخصیتی ، شناخت از خصوصیات درونی و بیرونی ، توانائیها ، مهارتها ، علاقمندیهای ذاتی و تطبیق شخصیتتان با مسیری که باید انتخاب کنید می تواند تاثیر به سزائی در پیشرفت شما  داشته باشد . لذا چنانچه خودتان این شناخت را در مورد خود دارید در ابتدای مسیر باید آن را مکتوب کنید و چنانچه شناخت کاملی از خصوصیات و ویژگیهای خود ندارید امکان  خودشناسی  را ما بصورت آنلاین در سایت ایجاد خواهیم کرد.

۸- با کسب پیروزیها یا شکستهای مقطعی مسیر را ترک نکنید.این مسیر را تا پایان همراهی کنید.

۹- حرکت در مسیر ثروتمندی  با شناخت  از خود و تغییر تدریجی  در باورها آغاز می شود و به آموزشهای تخصصی متناسب با خصوصیات و ویژگیهای شخصیتی می انجامد.

۱۰- دفترچه ای را به عنوان دفترچه ثروتمندی اختصاص دهید و به سئوالات و برنامه ها  بصورت مکتوب در این دفترچه پاسخ دهید.چه بسا  در پاسخهای مکتوبتان زوایای پنهانی از شخصیتتان  آشکار شود که تا قبل از آن ، خودتان از آن آگاهی نداشتید.

ادامه مسیر مرحله اول

در قسمت قبل با اصول مسیر ثروتمندی آشنا شدید. اکنون برای اینکه باورها و اعتقادات خود را در بوته ارزیابی قرار دهید به سئوالات زیر در قالب اولین تمرین مسیر ثروتمندی در دفترچه ثروتمندی خود پاسخ دهید.

تمرین ۱:

۱- به نظر شما مقصر اصلی ناکامیها و نارضایتی شما از زندگی چه کسی است؟

۲- تاکنون چه تلاشهائی برای بهبود شرایط زندگی خود داشته اید؟

۳- آیا تلاشهایتان باعث موفقیت شما و رضایت شما از زندگیتان شده است؟

۴- اگر پاسختان منفی است فکر می کنید دلیل عدم موفقیت شما چه بوده است؟

۵- چقدر دولت و سیاستهای اقتصادی را در ناکامیها و نارضایتیهای خود مقصر می دانید؟

۶- آیا سعی در شناخت خود کرده اید؟

۷- آیا فکر می کنید توانائیها و مهارتهایتان برای دستیابی به موفقیت و ثروت کافی است؟

۸- آیا تلاش و فعالیتهایتان  بااشتیاق و انگیزه  کافی برای دستیابی به موفقیت بوده است یا صرفا برای رفع تکلیف ؟

۹- به هنگام شکستها و ناکامیها واکنش شما چه بوده است؟

۱۰- تاثیر اطرافیانتان در واکنش شما به رخدادهای پیرامونتان چقدر بوده است؟

۱۱- آیا تمرکز کافی بر روی کارو مسیر زندگی خود داشته اید و یا حاشیه ها دائما شما را از مسیر خارج کرده اند؟

۱۲- آیا برای موفقیت و ثروتمند شدن منتظر کسی بوده اید تا شما را کمک کند و راه را به شما نشان دهد؟

۱۳- تاکنون چند بار تلاش کرده اید ولی شکست خورده اید؟

۱۴- واکنش شما به شکستهایتان چه بوده است؟

۱۵- آیا شکست باعث شده که حرکت هایتان را محدود کنید؟

۱۶- آیا از شکست خوردن می ترسید؟

پاسخ های خود را با آنچه در ادامه  خواهید یافت مقایسه کنید.

اولین قدم

اولین قدم برای گام گذاشتن در مسیر ثروتمندی تغییر باورهائی است که عامه مردم  روزانه بارها و بارها به انها استناد می کنند و تنها خود را محدود می کنند. این باورها اگر جایگزین باورهای فعلیتان نشود  موفق به طی مسیر ثروتمندی نخواهید شد.به این باورهای جایگزین توجه کنید و نظرتان را در مورد آنها در دفترچه بنویسید.به مدت یک هفته هر روز صبح پس از بیدارشدن و شب هنگامی که برای خواب دراز کشیده اید اصول ثروتمندی و باورهای زیر را بخوانید و تکرار کنید.

باور اول: هیچ کسی غیر از خودتان مقصر ناکامیها و نامرادیهای زندگی شما نیست. بپذیرید مشکلات شما ناشی از نداشتن یا کمبود آگاهی ، دانش ، اعتماد به نفس ، تلاش کافی ، تمرکز، مهارت های لازم، باورهای صحیح و پرداختن به حاشیه ها ست.

باور دوم: این شما هستید که متناسب با نگرش کلی خود به زندگی، تصمیم می گیرید که بخوانید یا نخوانید، تلاش کنید یا تسلیم شوید، در ناکامی ها خودتان را سرزنش کنید یا دیگران را مقصر بدانید، صادق باشید یا دروغ بگویید ، اقدام کنید یا طفره بروید، پیش روید یا کنار بکشید و …پیروز شوید یا ببازید.

باور سوم: سیاستهای دولت و حکومت و اشتباهات خانواده و نداشتن سرمایه و تمام شرط و شروطها و توجیهاتی که برای عدم کامیابی خود می شمارید را دور بریزید و فراموش کنید چون این شمائید که انتخاب می کنید چگونه زندگی کنید.

باور چهارم: به جای توجیه کردن خود  سعی کنید یاد بگیرید و یاد بگیرید و یاد بگیرید. بر ترسهای خود غلبه کنید، مهارتهای خود را افزایش دهید و با تمرکز کامل به سوی هدف حرکت کنید.آنقدر ببازید تا راه پیروز شدن را یاد بگیرید.

باور پنجم: به جای اینکه منتظر کسی بمانید تا شما را کمک کند که شروع کنید ، حرکت خود را آغاز کنید کسانی پیدا خواهند شد که شما را در دستیابی به اهدافتان یاری کنند.

باور ششم: در مسیر حرکت انرژیهای مثبت و منفی زیادی به شما خواهد رسید. به حرکت خود ایمان داشته باشید و اجازه ندهید دیگران در حرکت شما به سوی هدف خدشه ایجاد کنند. بسیاری از انرژیهای مثبت و منفی در قالب دلسوزی اطرافیان نمود پیدا می کنند . مراقب دلسوزیهای بی مورد  باشید.

باور هفتم: کاری را که انجام می دهید با بیشترین دقت و کیفیت انجام دهید.

باور هشتم: اجازه ندهید شکستها ،افکار منفی ، انتقادات و موانع و مشکلات  باعث شود مانند یک قربانی فکر کنید و مثل یک بازنده عمل کنید.

باور  نهم: از ریسک کردن ، اشتباه کردن، ضرر کردن ، متفاوت بودن ، طرد شدن و مورد انتقاد قرار گرفتن نترسید. نتیجه نترسیدن شما فراتر از تصورتان خواهد بود.

باور دهم: بدون تعصب کارهای خود را نقد کنید،اشتباهات خود را بپذیرید و از آنها درس بگیرید.

پاسخ دهید


خانه اصفهان چهار راه بنفشه شمالی - جنب بانک شهر ساختمان مهدی - طبقه دوم واحد205
info@daghightarh.ir

031-34206089

تمامی حقوق متعلق به مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان می باشد
ساخت سایت : عصر آسیا مجریطراحی سایت در اصفهان