مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار موسسه ، لطفا شماره همراه خودرا ثبت نمایید

مقالات برتر

آرشیو مطالب برتر

بیشتر بدانیم

تالار گفتگو

قسمت دوم چگونه در کسب و کار خود سخنران موفق و ماهری شویم.

6) تمرین و تکرار متن سخنرانی : پس از پختن شدن متن ، متن را چندین و چند بار بخوانید و در خلوت خود با درونتان و با متن گفتگو کنید فردی فرضی را  تجسم کنید و با او به گفتگو بپردازید و متن را برای او بخوانید . متن سخنرانی خود را به صورت تمرینی ضبط کنید و با دقت به حرکات ، لحن و محتوای متن دقت کنید  این کار باعث رشد باورنکردنی شما در سخنرانی و مخصوصاً  کنترول حالات شما می شود.

7) کدینگ : قبل از سخنرانی متن خود را حفظ کنید و جهت یاد آوری قسمت های سخت ، متن را کدینگ کنید .

جهت یاد آوری کلمات نیازی به نوشتن کل کلمه نیست این کار باعت کند شدن ذهن شما می شود زیرا تمایل ذهن به خواندن کل  کلمه  را افزایش می دهد ، ضمیر ناخودآگاه ما بر اثر تمرینات  ، خیلی سریعتر عکسالعمل نشان می دهد پس کافیست از یک لغت سه و یا دو کلمه آن را به ترتیب متن سخنرانی یادداشت کنیم به عنوان مثال در سخنرانی می خواهیم از کلمه Transparent به معنی شفافیت استفاده کنیم نوشتن سه یا چهار کلمه  Tran  برای یاد آوری کافیست البته این کار نیاز به تمرین بسیار دارد.

8) اعتماد به نفس : برای تقویت اعتماد به نفس و غلبه بر کمرویی خود سعی کنید هر گفتگو را یک سخنرانی فرض کنید که همینطور هم هست یک سخنرانی دوستانه ، عاشقانه ، رسمی و … .

از هیچ فرصتی برای بکارگیری فنون و آگاهی های خود و قابلیتهای جدیدی که در حال فراگیری آن هستید غافل نشوید.

 سعی کنید در تمامی گفتگو ها شرکت کنید این گونه شما در کل روز در حال تمرین سخنرانی هستید ولی از بحث و گفتگو در مورد موضوعاتی که آگاهی کافی ندارید اجتناب کنید که باعث از دست رفتن اعتبار و کاهش اعتماد بنفس شما خواهد شد.

9) آوا و تاثیرات آن : یک شنونده انتظار دارد سخنان سخنران را واضع ، کامل و با آوای متناسب بشنود همانند یک بازیکر تائتر شما هم حالات آوائی متناسب با جمله را باید اجرا کنید و بر روی صحنه یک آرتیست واقعی باشید این کار باعث افزایش جذابیت می شود و کار سخنرانی را برای شما پر محتوا و هیجان انگیز می کند و به متن جان می بخشد ، گاهی زیر و گاهی بم، برای نیل به این هدف شرکت در کلاس های سلفژ برای زیبا سازی و رسا بودن صدا ، کلاس های ورزش های هوازی برای کمک به سیستم تنفسی و دیافراگم و کلاس تائتر بسیار مفید خواهد بود.

10) اعصاب و روان : به یاد داشته باشید که اعصاب و روان شما به هیچ وجه جدا از جسم شما نیست پس هر تغیر در سیستم روانی شما بازتاب در جسم شما خواهد داشت سعی کنید سیستم روانی خود را کنترل و با شرکت در کلاس های یوگا ، بازی شطرنج و باز های فکری دیگر تقویت کنید و عکسالعمل های کنترول شده داشته باشید و نگذارید هر فردی با سخنانش شما را تحت تاثیر قرار دهد زیرا بحث و گفتگو صحیح با اعصاب نا آرام امکان پذیر نخواهد بود و حتما در گفتگو شکست خواهید خورد.

در پایان  چند توصیه برای کسانی که می خواهند در سخنرانی و کسب و کارشان موفق باشند دارم در این راستا مطالعه و تمرین مداوم لازمه و اساس کار است هیچ گاه از تمرین کردن و مطالع قافل نشوید و برای پیروزی و پیشرفت و تغییر در زندگی خود با داشتن هدف و اراده تا زمانی که نفس هست بجنگید.

رمز موفقیت شما تکرار ، تکرار و تکرار است کار نیکو کردن  ، از پرکردن است.

پاسخ دهید


خانه اصفهان چهار راه بنفشه شمالی - جنب بانک شهر ساختمان مهدی - طبقه دوم واحد205
info@daghightarh.ir

031-34206089

تمامی حقوق متعلق به مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان می باشد
ساخت سایت : عصر آسیا مجریطراحی سایت در اصفهان