مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار موسسه ، لطفا شماره همراه خودرا ثبت نمایید

مقالات برتر

آرشیو مطالب برتر

بیشتر بدانیم

تالار گفتگو

قسمت اول – مسیر ثروتمندی

میلیونها نفر از مردم کره زمین معتقدند محکوم به فقر، شکست و ناکامی هستند. آنها گمان می کنند شرایط زندگیشان برایشان مقدر شده و هرگونه تلاشی برای خارج شدن از فقر و شکست، تلاشی بیهوده خواهد بود. آنها  باور ندارند می توانند با تغییرات کوچک و مرحله به مرحله  در باور و نحوه نگرششان، تغییرات شگرفی را در زندگیشان به وجود آورند. آنها تسلیم شرایط هستند و در دنیائی که روز به روز عرصه بر فقرا تنگ و تنگ تر می شود، دانسته های خود را کافی می دانند و بر باورهای خود اصرار دارند. آنها دائما در حال توجیه  ناکامیهای خود هستند  و نه تنها خود را مسئول  نمی دانند بلکه شرایط سیاسی و اقتصادی و اجتماعی  و حتی دیگران را مقصر ناکامیهای خود می دانند. آنها قدم در هر راهی می گذارند چون با فکر شکست قدم در راه می گذارند شکست می خورند و این دور ادامه دارد.

این افراد معمولا هدفی در زندگی ندارند و به زندگی به عنوان مدت زمانی می نگرند که خوب یا بد می گذرد و با این نگرش زندگی خود را صرف تکرار و روزمره گی های بیهوده کرده و انگیزه ای هم برای بهتر زیستن و مفید بودن برای خود ندارند. برخی از آنها  تغییر لباس و چهره هم می دهند تا خود را بهتر از آن چیزی که هستند نشان دهند ولی هیچ پشتوانه ای برای دستیابی به آنچه می خواهند ندارند.

آنها نمی دانند از زندگی چه می خواهند، چه کاری را باید انجام بدهند، به کجا می خواهند بروند و اصلا زندگیشان را از کجا شروع بکنند. آنها مانند کلاف سردر گم به دور خود می پیچند و همه چیز و همه کس به جز خودشان را مسبب شرایطشان می دانند و اگر به آنها گفته شود مقصر نابسامانی زندگیتان خودتان هستید به هر بهانه و توجیهی برای بی تقصیر بودنشان متوسل می شوند. این افراد اکثر قریب به اتفاق افراد هر جامعه و هر کشوری را تشکیل می دهند.

در مقابل این افراد، افراد مسئول و هدفمند قرار دارند که  مسیر ثروتمندی را می یابند. این افراد درصد  بسیار کمی از هر جامعه را تشکیل می دهند ولی آنها هستند که جامعه را به پیش می برند و همیشه پیشرو هستند. آنها با کسب مهارتهای لازم و پشتکار به پیش می روند و موانع و مشکلات را از پیش خود بر می دارند و سرآمد می شوند. همه ما نمونه هائی از این افراد را می شناسیم. کسانی که به عنوان انسانهای موفق در هر عرصه ای از علم،کسب و کار،کارآفرینی ،ثروتمندی ،ورزش و… این خصوصیات و مهارتها را در خود ایجاد کرده اند.

وقتی شکستها و ناکامیها در کار و زندگی ایجاد می شوند ساده ترین و منطقی ترین راه، دست کشیدن از ادامه مسیر است و اغلب قریب به اتفاق افراد این کاررا انجام می دهند  در حالیکه کسانی که در مسیر موفقیت و ثروتمندی قرار می گیرند مسیر را ترک نمی کنند چون می دانند پیروزی را باید در یک قدمی بعد از شکست جستجو کنند.آنها می دانند قبل از موفقیت باید شکستهای مقطعی را بپذیرند.

آنها می دانند چه می خواهند و مسیر خود را با تلاش و هوشمندی و مداومت می سازند. سخت کوشی و مداومت در کنار باور راستین به موفقیت است که موجب پیروزی آنها می شود. آنها می دانند که خواستن و آرزو کردن به تنهائی موجب  موفقیت  نمی شود بلکه اشتیاق وسواس گونه و هدفگذاری و برنامه ریزی دقیق و مداومت و پایداری در برابر مشکلات و ناکامیهاست که موجب ثروتمندی می شود.

آنها به خوبی خود را می شناسند و خود را در مسیری قرار می دهند که با روحیات،شخصیت و علاقمندیهایشان هم راستا باشد. آنها مسیر صحیح ثروتمندی را می یابند و یا می سازند.آنها می دانند که برای پیمودن صحیح و سریع مسیر ثروتمندی باید  دانش ثروتمندی  را نیز فرا گیرند تا در بحرانها و حواد ث مسیر خود را گم نکنند.

شاید بسیاری از شما داشتن این خصوصیات را ذاتی بدانید ولی باید گفت که بسیاری ازاین افراد با تلاش و کوشش و زحمت بسیار و آموختن مداوم  مهارتهای موفقیت را آموخته اند و چون آنها توانسته اند،شما هم می توانید. در مجموعه ((مسیر ثروتمندی)) ما به دنبال دادن انگیزه صرف به شما نیستیم بلکه تلاش ما این است که  مسیر موفقیت را هم برایتان شفاف کنیم.

((مسیر ثروتمندی)) نامی است که گروه میلیاردر جوان برای  تبادل تجربیات و مطالعات گروه و  ایجاد تغییر در باورها و دستیابی به موفقیت و ثروت انتخاب کرده است. در این مسیر تلاش می شود آنچه را که لازمه موفقیت و ثروتمندی است مطرح کرده و تمرینها و برنامه هائی را بصورت عملی و با برنامه زمان بندی مشخص  ارائه کنیم. مسیر ثروتمندی در ده مرحله طراحی شده  است و روند آن به گونه ای خواهد بود که در هر مرحله برنامه هائی به شما داده می شود و باید در طی مدت زمان مشخص نسبت به انجام و تمرکز بر روی آنها اقدام کنید. پیگیری مرحله به مرحله و انجام برنامه ها بر اساس برنامه زمان بندی و تعلیق و تمرکز بر روی آن به تدریج باعث تغییر باور ها و نگرشتان خواهد شد. چرا که جز با تغییر باورهای امروزتان نمی توانید تغییری در فردایتان ایجاد کنید.

مسیر ثروتمندی هیچ محدودیتی را برای افراد قائل نیست.سن ، جنسیت ، تجربه ، شغل ، وضعیت مالی و هیچ پارامتر دیگری مانعی برای حرکت شما در مسیر ثروتمندی نیست. حرکت در این مسیر را بصورت هدفمند شروع کنید امید داریم در پایان این مسیر ، زندگی جدیدی را آغاز کنید.

بهای ثروتمند شدن چقدر است؟

راههای زیادی برای ثروتمند شدن وجود دارد. دزدی، کلاهبرداری، قاچاق کردن، برنده شدن در یک قرعه کشی ، کم خرج کردن و پس انداز کردن، صاحب یک ارثیه شدن،ازدواج با یک آدم ثروتمند و… ممکن است بتواند به ثروتمندی مقطعی بینجامد ولی  ثروتمند شدن از راههای گفته شده جدا از تبعاتی که از لحاظ قانونی  ممکن است ایجاد  کند، بهای دیگری هم دارد که با پول سنجیده نمی شود و احتمالا خود شما با تبعات ثروتمندی از طریق هر کدام از این راهها آشنا هستید و چه بسا نه تنها ثروتمندی را به دنبال نداشته باشد بلکه بجای ثروتمندی تحمل مجازاتی را به دنبال داشته باشد که سالهای زیادی از عمر را به تباهی بکشاند.

بحث دیگر این است که برای ثروتمند شدن فقط بدست آوردن پول کافی نیست بلکه حفظ و توسعه آن، از به دست آوردن آن مهمتر است که در هیچ کدام از راههای گفته شده حفظ و توسعه پول یاد گرفته نخواهد شد و بنابراین هیچ کدام از راههائی که گفته شد به ثروتمندی پایدار نخواهد انجامید.

همه ما میدانیم یک فرد چاق بدون استفاده از یک رژیم غذائی حساب شده و ورزش مداوم نمی تواند به یک وزن متعادل و پایدار دست یابد و یا هیچ کس نمی تواند فوتبالیست تیم ملی یک کشور بشود بدون اینکه با تمرین و زحمت مداوم ، از لحاظ فنی و بدنی خود را دارای مهارتی در سطح تیم ملی کند . ثروتمندی پایدار هم بدون پرداخت بهای آن و طی مسیر ثروتمندی امکان پذیر نخواهد بود.

طی مسیر ثروتمندی  بدون پرداخت هزینه هائی  که  همیشه قابل سنجش با پول نیستند امکان پذیر نیست. بهای ثروتمند شدن تمایل برای اشتباه کردن است بدون اینکه دیگران را مقصر بدانید و یا در صدد توجیه اشتباهات باشید. تکرار می کنم تمایل برای اشتباه کردن و درس گرفتن از اشتباهات. شما از هر کسی که ثروتمند،مشهور و موفق شده است  در مورد بهای ثروتمند شدن یا موفقیتشان بپرسید به شما خواهد گفت که هیچ روزی را بدون چالش و فشار نگذرانده است و هنوز هم هر روز با چالشها دست و پنجه نرم می کند. هر قدر این تمایل دست و پنجه نرم کردن با مشکلات و چالشها در کسی بیشتر باشد طی مسیر ثروتمندی در زمان کمتر و با نتیجه بهتری همراه خواهد بود. در این مسیر چیزی که می تواند باعث سرعت بخشیدن به طی مسیر شود تلاش برای  یادگیری مداوم است. فراموش نکنید که شما با یادگیری مداوم  در حال  سرمایه گذاری  بر روی خودتان هستید و در قبال این سرمایه گذاری  ، قدرتمندی و توانگری را برای خود به ارمغان می آورید.

نکته  دیگری که باید به  آن توجه داشته باشید ترس است. وقتی شما  قدم در مسیر ثروتمندی می گذارید روابط اجتماعی شما دچار تغییر می شود و هر چه قدرتمندتر و ثروتمند تر شوید حس می کنید اطرافیانتان از شما دورتر می شوند و این مسئله اگر بدون آگاهی قبلی شما از مسیر ثروتمندی باشد باعث ترس شما می شود.ترس از انتقاد ، فشار ، اتهام، طرد شدن  ، تنهائی و متفاوت بودن . شما در مسیر ثروتمندی تحت فشارهائی قرار خواهید گرفت  که اکثر مردم از آنها ترس و وحشت دارند و به دلیل این ترس است که  همرنگ جماعت می شوند.من همرنگ جماعت شدن را ناشی از ضعف و ترس برای مقابله نکردن با فشارها می دانم. همرنگ جماعت شدن منظق ضعفا است.اکثر مردم با قرار گرفتن در قشر متوسط و همراهی با غالب مردم احساس امنیت بیشتری دارند تا اینکه مورد انتقاد قرار گیرند و متفاوت زندگی کنند و به همین دلیل افراد بسیار کمی به ثروت  دست می یا بند. فراموش نکنید متوسط زندگی کردن به مراتب راحت تر و آسان تر از حرکت در مسیر ثروتمندی است.

حال شاید بهتر بتوانید به این سئوال پاسخ دهید. آیا واقعا می خواهید ثروتمند شوید؟!!!!!

پاسخ دهید


خانه اصفهان چهار راه بنفشه شمالی - جنب بانک شهر ساختمان مهدی - طبقه دوم واحد205
info@daghightarh.ir

031-34206089

تمامی حقوق متعلق به مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان می باشد
ساخت سایت : عصر آسیا مجریطراحی سایت در اصفهان