مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار موسسه ، لطفا شماره همراه خودرا ثبت نمایید

مقالات برتر

آرشیو مطالب برتر

بیشتر بدانیم

تالار گفتگو

راز پیروزی در هر بحثی فوق العاده ساده !

تنها راهی که میتوانید نظر طرف مقابل را در بحث به نفع خودتان عوض کنید این است که کاری کنید تا مجددا در رابطه با موقعیتش فکر کند.

اگرمیخواهید کاری کنید تا در هر بحثی طرف مقابل خیلی سریع قانع شود، دلیل شما را بپذیرد و بحث هم تمام شود : ازطرف مقابلچطوربودن دلیلش را بپرسید نهچرا“-یش را

این حقه به ظاهر ساده از تحقیقات روانشانسی به نام فیلیپ فرنباخ از دانشگاه کلرادو نتیجه شده است در تحقیقی با عنوان : “افراط سیاسی از توهم درک فهمیدن پشتیبانی میشود.

نظریه فیلیپ فرنباخ میگوید : افراطیون سیاسی شاید کمتر بر روی “چطور” انجام دادن خدماتشان و ایده هایشان برای ایجاد تغییر، هیجان داشته باشند نسبت به زمانی که لیستی از “چرا” هایی برای انجام خدماتشان و ایده هایشان دارند.

برای آزمایش نظریه فرنباخ او 2 گروه از دانشجویانی که او را نمیشناختند را دعوت به بحث بر سر موضوعات روز دنیا مانند وضعیت اقتصادی آمریکا و … کرد. او از قبل موضوعاتی انتخاب کرد که تنوع نظرات در آن زیاد باشد.

به یکی از گروه ها گفته شد که نظرشان را اعلام کنند و دلیل اینکه “چرا” بر این عقیده هستند را نیز بگویند. این گروه شانس اینکه شروع کند از “چطور” کارکردن ایده اش طفره برود شروع کرد به لیست کردن انواع “چرا” هایی که میتوانست برای داشتن نظراتشان بهترین دلیل باشد. این گروه با انواع “چرا” ها سعی میکرد راه بحثی ایجاد کند و انواع بن بست ها را نیز در آن بگنجاند.

اما گروه دوم کار متفاوتی انجام داد. به جای اینکه از آنها دلیل داشتن نظراتشان را بخواهند؛ تیم فرنباخ از این گروه پرسیدچطور ایده شما میتواند کار کند و مفید باشد؟ از آنها خواسته شد قدم به قدم شروع کنند و ایده و نقطه نظرشان را توضیح دهند

نتیاج کاملا شگفت انگیز بودند : افرادی که دلایل درست بودن ایده و نظرشان را اعلام کرده بودند بعد از اعلام مجدد آن بیشتر متقاعد شده بودند که نظرشان درست است نسبت به قبل از اعلام آن.

اما افراد گروه دوم که از آنها “چطور” کار کردن ایده و نظرشان را پرسیده بودند برای تغییر نظرشان نرم تر بودند. آنها با تمام وجود نظرشان را قبول نکرده بودند و خودشان پی برده بودند شاید اشتباه باشد. حتی آنها اعلام کرده بودند علم کافی برای نظر دادن نیز ندارند و بهتر از افراد کمی بیشتر مطالعه کنند.

اما کلید استفاده از این تکنیک پیروزی در بحث :

·         اگر میخواهید بحثی را به نفع خودتان تمام کنید، از دوست،همکلاسی،شریک یا دشمنتان بخواهید توضیح دهند “چطور” ایده و نظرشان در واقعیت کار خواهد کرد؟

·         اگر میخواهید به شدت نسبت به نظرتان پایبند بمانید و در طول بحث هیچگونه عقب نشینی نکنید, دلیل و “چرا”یی درست بودن نظرتتان را اعلام کنید و بعد “چطور” کار کردن آنرا نیز به آن ضمیمه کنید.

پاسخ دهید


خانه اصفهان چهار راه بنفشه شمالی - جنب بانک شهر ساختمان مهدی - طبقه دوم واحد205
info@daghightarh.ir

031-34206089

تمامی حقوق متعلق به مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان می باشد
ساخت سایت : عصر آسیا مجریطراحی سایت در اصفهان