مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان

در صورت تمایل به دریافت آخرین اخبار موسسه ، لطفا شماره همراه خودرا ثبت نمایید

مقالات برتر

آرشیو مطالب برتر

بیشتر بدانیم

تالار گفتگو

جلسه کمیسیون آموزش سازمان نظام مهندسی اصفهان با حضور جمعی از مدیران گروه رشته های هفتگانه برخی دانشگاه ها

اين جلسه در تاريخ 26/9/98 راس ساعت 17 در محل سالن جلسات نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان آغاز گردید. جلسه فوق به دعوت کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان و با حضور ریاست محترم سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان جناب آقای مهندس عسکری و نایب رئیس سازمان آقای مهندس محجوب و نیز اعضای کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان و نیز جمعی مدیران گروههای رشته های هفت گانه مهندسی ساختمان با موضوع نقش سازمان نظام مهندسی در ارتباط میان دانشگاه و صنعت ساختمان برگزار گردید و طرفین به بیان ديدگاههای خود پرداختند.

در ابتدای جلسه، ریاست سازمان ضمن عرض خوش آمدگویی به حضار، اهداف مورد انتظار از اين جلسه را بیان و اشاره نمود که در سالهای آتی، علیرغم تعداد بالای فارغ التحصیلان دانشگاهی در رشته های فنی و مهندسی، کشور با بحران کمبود تعداد مهندسان حرفه ای مواجه خواهد شد.

سپس گزارشی از فعالیتهای کمیسیون آموزش و پژوهش و نیز اهداف سازمان از برگزاری اين جلسه توسط آقای دکتر مجلسی رئیس کمیسیون آموزش و پژوهش ارائه گردید. به اين ترتیب که درس کارآموزی با تعریف 240 ساعت فرصت مناسبی جهت تربیت نیروهای حرفه ای در زمينه مهندسی می تواند باشد و اين در صورتی است که به صورت هدفمند بتوان متقاضیان را به دفاتر مهندسی دارای صلاحیت از طرف نظام مهندسی معرفی کرد و سازمان می تواند در اين زمينه به عنوان تسهیلگر ارتباط دهنده صنعت و دانشگاه باشد. همچنین دوره کارورزی هم می تواند فرصتی برای اعضای فاقد پروانه به جهت کسب تجربه لازم در زمان انتظار سه سال پس از فارغ التحصیلی تا اخذ پروانه اشتغال به کار مهندسی مورد توجه قرار گیرد. در اين زمينه مباحث حقوقی و نیز بیمه ای کارآموزان و کارورزان از منظر قانونی مورد بررسی قرار گرفت.

سپس حاضرین به بیان دیدگاههای خود در اين زمينه پرداختند و نظرات، پيشنهادها و ابهامات خود را بیان نمودند. از سوی حضار پيشنهاد گردید نمايندگان سازمان نظام مهندسی جهت تنویر اهمیت موضوع و نیز ارتباط بیشتر با دانشگاهها در مراکز علمی حضور پیدا کرده و توضیحات لازم را برای دانشجویان و علاقمندان ارائه نمايند.

در ادامه آقای دکتر جان نثاری از اعضای کمیسیون آموزش و پژوهش سازمان، خواستار حضور پر رنگ تر دانشگاهها در فضاهای نمايشگاههایی که توسط سازمان نظام مهندسی صورت می گیرد، شدند.

مقرر گردید که جلسات مشترک با نمايندگان و مدیران گروه های آموزشی دانشگاهها به صورت مرتب توسط کميسیون آموزش و پژوهش ترتیب داده شود و در اين زمينه تفاهم نامه هایی هم تنظیم گردد و صورتجلسه تنظیم شده طی نامه ای به دانشگاههای مختلف استان ارسال و از دانشگاهها خواسته شود در جلسات آتی جهت حفظ و تداوم ارتباط دانشگاهها با سازمان، این مراکز پژوهشی نماینده های خود را طی نامه ای معرفی نمايند. جلسه در ساعت 19 همان روز با ذکر صلوات به پايان رسید.

IMG_1293

IMG_1287

IMG_1290

IMG_1294

IMG_1296

سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان اصفهان

http://esfceo.ir/VisitorPages/show.aspx?IsDetailList=true&ItemID=7378,1

پاسخ دهید


خانه اصفهان چهار راه بنفشه شمالی - جنب بانک شهر ساختمان مهدی - طبقه دوم واحد205
info@daghightarh.ir

031-34206089

تمامی حقوق متعلق به مهندسین مشاور دقیق طرح سپاهان می باشد
ساخت سایت : عصر آسیا مجریطراحی سایت در اصفهان